Ulasan Buku Bekerja & Berniaga - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: Ulasan Buku Bekerja & Berniaga

01 June 2015

Ulasan Buku Bekerja & Berniaga

#Entri 31

Teks: IydaJuhar
Foto: Siti Rahimah Abu Bakar


Saya dipertemukan dengan salah sebuah buku ketika mengunjungi MPH Bookstore. Pada mulanya, saya tidak mengenali siapa Penulis tersebut. Tapi buku ini telah menarik hati saya dengan 'cover' depannya dan tagline nya "Panduan Kejayaan Untuk Suri". Tanpa berfikir panjang lagi saya telah membelinya.
Pembacaan saya bertambah rancak apabila mengetahui Penulis ini merupakan salah seorang 'blogger' tegar dan telah membabitkan diri di tapak maya beberapa tahun sudah.
Wah!!! Bukan senang, nak senang. Azura Abdullah .


Perkongsian yang diberikan dalam buku ini sangat santai berdasarkan pengalaman dilalui oleh Penulis sendiri. Manusia seperti saya, memang suka membaca pengalaman mereka untuk mendapatkan inspirasi. Kisah benar adalah kisah yang paling mahal apabila dikongsikan. Garapan yang diberikan oleh Penulis pula sangat mudah difahami.

Buku ini mengandungi 14 bab yang tersusun dan santai. Bab 1, sudah pun membuat saya teruja iaitu tentang Niat. Apa yang menarik lagi, pembaca diberi pendedahan untuk memulakan perniagaan sebelum berhenti kerja. Mulakan sesuatu didalam keadaan yang selesa dan bukan terdesak. Penulis juga banyak menekankan tentang memulakan bisnes dengan kaedah 'lean' iaitu bermula dengan apa yang ada. Elakkan daripada berhutang.

Bekerja & Berniaga Panduan Kejayaan Untuk Suri merupakan salah satu buku motivasi bisnes yang "MUST HAVE & MUST READ" bagi mereka yang sedang mencari-cari bagaiman untuk bermula dalam bisnes.

Alhamdulillah!! Terima kasih atas perkongsian ilmu yang diberikan. Semoga Puan Azura Abdullah terus maju dan hasilkan lebih banyak buku berbentuk motivasi begini.

Buku yang sangat bermanfaat untuk suri bekerjaya ini boleh didapati dengan menghubungi saya di talian 012-9636285 (WhatsApp atau Telegram) dan emel sitirahimahabubakar@gmail.com.


No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com