Bagus ke Tidak? - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: Bagus ke Tidak?

15 September 2017

Bagus ke Tidak?



IVMist merupakan salah satu alternatif kepada rawatan pelbagai penyakit. Ianya dihasilkan dengan teknologi Nano yang berupaya merawat penyakit deperti Resdung, Stres, Pening Kepala, Migrain,  hidung tersumbat dan Selsema, Batuk, Sakit Gigi, Jerawat, Buasir Luaran, Sakit Leher, Tersalah tidur, Sakit Bahu, Sakit Sendi, Teseliuh, Bengkak, Gatal-gatal, Kurap, Panau dan pelbagai lagi penyakit.

Apa yang menjadikan IVMist ini satu produk unik yang perlu anda pilih sebagai satu cara rawatan penyakit anda?

IvMist diformulasikan daripada ramuan herba-herba  terpilih, 100% sumber bahan semulajadi yang tidak memberi mudarat kepada tubuh badan anda. IVMist juga telah mendapat kelulusan daipada Kementerian Kesihatan Malaysia.

Apa bahan-bahan yang terdapat dalam IVMist?

  • Habbatus Sauda 

Habbatus Sauda atau Black Cumin (Nigella Sativa) Seed kaya dengan kandungan nutrisi Monosaccharides (molkul gula tunggal) dalam bentuk glukosa rhamnose, xlose, dan arabinose. Black Cumin (Nigella Sativa) Seed menganungi non-starch polysaccharide yang berfungsi sebagai sumber serat diet yang sangat berguna. Lima belas asid amino membenuk protein yang mengadungi Black Cumin (Nigella Sativa) Seed, termasuk lapan dari asid amino penting. Asid amino tidak dapat disentesis secara cukup di dalam tubuh kita, sedangkan kita memerlukannya untuk menjaga berat badan. Black Seed mengandungi Arginine yang penting pada masa pertumbuhan.   

  • Saffron

Saffron adalah sejenis pokok herba dari Loridacces denan  ketinggian 10 hingga 30 cm. Ia mempunyai 3 kelopak bunga dan dan 3 kelopak daun yang berwarna ungu. Ia juga tergolong antara bahan termahal di dunia yang mempunyai khasiat dan nilai komersial yang tinggi. 
Khasiat utama Saffron a.k.a Za'faran ialah merangsang pertumbuhan sel-sel otak manusia. Antara khasiat lainnya adalah membuang angin dan asid yang berkumpul dalam perut, menambahkan tenaga zahir dan batin, masalah mati pucuk, sembelit, pertumbuhan akal dan fizikal bayi serta kanak-kanak, awet muda dengan kulit  cerah dan bersih, bahan penenang bagi masalah kemurungan & runsing dan lain-lain lagi.
  •  Serai
Doktor dan saintis telah menemui bahawa 1 gram serai mengandungi Citral yan mencukupi untuk mematikan sel kanser. Cital terbukti mampu menyebabkan aktiviti apoptosis (self desturct) yang boleh memusnahkan sel-sel kanser. 
Kegunaan serai adalah anti-oksidan, detoksifikasi iaitu proses pembuangan toksin dari badan, menstabilkan tekanan darah dan kolestrol, sembelit, demam dan selsema, senak perut, anti-bakteria dan anti-kulat, artritis, gout dan sakit sendi, angin di dalam perut, mengatasi masalah sakit semasa menstruasi (haid) serta terbukti untuk merawat jerawat dan jeragat. 


  • Limau Purut
Limau purut mempunyai khasiat yang tinggi dalam dunia perubatan. Ia mengandungi bahn aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, anti septik, anti bakteria dan banyak lagi.
Limau purut juga digunakan sebagai ramuan ubatan dan juga bahan untuk mandi wap.  Selain berkesan sebagai penggalak antitumor atau pencegah kanser, limau purut juga boleh digunakan untuk mencuci rambut dan mulut serta boleh membunuh pacat. Ekstrak minyak patinya boleh digunakan sebagai aromaterapi, nutraseutikal dan produk penjagaan diri. 
Limau purut juga boleh merawat luka, lebam dan giigan serangga berbisa serta merangsang perjalanan darah.


  • Minyak Argan

Buah Argan dari pohon Argan atau nama saintifiknya Argania Spinosa ialah sejenis pokok yang tergolong di dalam keluarga Sapotaceae. Ia berasal dari era Tertiary dan merangkumi sebahagian besar kawasan Maghribi.
Manfaat minyak argan adalah tidak hanya terhad kepada kulit, rambut dan kuku, tetapi juga untuk kesihatan badan dalaman. Ia juga dikenali untuk melegakan dan memberikan kelegaan daripada kesakitan yang disebabkan oleh penyaki sendi dan artritis. Minyak Argan mempunyai kesan positif terhadap kolestrol dan ateroskleosis.   


  • Minyak Eucalyptus

Haruman minyak Eucalyptus mirip dengan minyak kayu putih. Ciri-ciri dari warna minyak ini agak sedikit kuning lutsinar dengan haruman yang sangat segar.  
Minyak Eucalyptus banyak digunakan unuk aromaterapi dan memiliki banyak kegunaan dalam bidang kesihatan. Ada penelitian melaporkan bahawa dengan membakar campuran minyak Eucalptus dengan air dalam ruangan boleh membunuh 70% bakteria yang ada. Oleh sebab itu, minyak ini juga sangat baik untuk melancarkan pernafasan. 
Bagi pesakit asthma juga boleh menghirup wap air panas yang sudah dicampu dengan minyak Eucalyptus untuk terapi. Aromaterapi dengan minyak Eucalyptus bole digunakan untuk kanak-kanak atau bayi, tetapi dengan dos yang ringan.

  • Minyak Kelapa Dara

Antara khasiat minyak kelapa dara berfungsi untuk mengurangkan parut jerawat dan stretchmark bagi wanita yang hamil, tiada masalah keputihan ketika hamil, kulit yang tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak dan kering, membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolisme, melembutkan kulit muka dan memberikan perlindungan dari sinaran matahari, meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental, memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin-vitamin, melawaskan pembuangan air besa dan kecil, melindungi tubuh daripada kanser, jerawat cepat susut, sistem penghadaman lebih baik, meningkatkan kesuburan, agen pelincir dalam hubungan suami isteri, melancarkan kitaran haid dan mengurangkan rasa senggugut dan banyak lagi.
  • Miyak Halia
 Halia mengandungi air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, tenaga, protein, gentian, niasin, asid amino, gingerols, oleoresin, pati minyak, vitamin A, B dan C, lemak dan asid organik.
Ia dikatakan dapat merawat penyakit angin dalam badan, sakit kepala, sistem pencernaan bermasalah, sakit jantung, muntah, cirit birit, disentri, asma, sakit perut, reumatisme, pengaliran darah bermasalah, mati pucuk, lemah tenaga batin, keracunan udang, badan kesejukan, sakit pinggang, urat saraf lemah, mabuk kenderaan, batuk kering, kejang, buang air berlendir, dan darah haid berbau hamis. 
Hali ini bersifat panas jika kita amati dan juga lembap. Halia berupaya memanaskan tubuh, membantu proses pencernaan, melembutkan dinding perut dan lain-lain lagi.
  • Ekstrak Pudina
Pudina atau Mentha (B Latin) adalah tumbuhan genus termasuk kira-kira 25 spesis berasal daripada Eropah, Afrika, Amerika Utara dan Asia. Daun Pudina juga bukan sahaja hebat digunakan untuk masakan tetapi ia juga baik untuk mereka yang gemar berdiet dan menjaga kesihatan diri luar dan dalam. 
Antara khasiat pudina adalah membantu saluran pencernaan. Jika terkena cirit birit atau sakit perut boleh ambil jus pudina untuk rawatan. Pudia membantu betindak menjadi penyejuk kepaa kulit dan membantu dalam masalah kegatalan kulit, membantu mngurangkan sindrom usus, membersihkan perut, menghilangkan masalah kulit seperti jrawat, membantu dalam menghapuskan toksin dari badan, membantu dalam pemutihan gigi serta memerangi nafas berbau dan lain-lain lagi. 
  • Halia Bara
Halia Bara atau nama saintifiknya Zingiber Oficinale Var Rubrum merupakan sejenis halia daripada keluarga Zingiberaceae yang sering dikaitkan dengan dunia perubatan tradisional dalam masyarakat Melayu Nusantara. 
Antara khasiat halia bara adala seperti kegunaannya dalam menubai penyakit kulit sepeti panau dan kurap. Halia bara mampu menhilankan tompok-tompok panau dengan mujarab. Halia bara juga mampu menghilangkan kelemumur pada rambut serta juga boleh menghilangkan rasa sengal-sengal otot serta sendi uraf saraf. 
Selain itu, halia bara juga didapati dapat menghilankan batuk, meredakan demam malaria, didakwa dapat membantu menghilangkan masalah penyaki gout dan juga merawat penyakit resdung.



Anda mahu cuba produk mujarab ini? Boleh dapatkan di <SINI>

No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com