Selesai sudah - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: Selesai sudah

01 September 2016

Selesai sudah

# Entri 58

Teks: Siti Rahimah Abu Bakar

Alhamdulillah, selesai sudah Majlis Penyampaian Sijil Kursus Jahitan Baju Melayu dan Seluar Slek anjuran bersama Pejabat Pembangunan Wanita Terengganu dan Lembaga Kebajikan Perempuan Islam (LKPI).

Minggu lepas, Kak Siti telah menyertai kursus ini selama 2 hari. Jika diikutkan, sepatutnya Kak Siti perlu menyertai kursus ini selama 3 hari. Tetapi disebabkan sedikit kesilapan maklumat tarikh kursus, Kak Siti terlewat sehari tarikh kursus tersebut. Kak Siti dan beberapa orang lagi peserta telah ketinggalan sehari dalam slot pertama kursus.

Namun setelah bertungkus lumus, Alhamdulillah Kak Siti berjaya juga menyiapkan sepasang baju melayu.

Hari ini semua hasil jahitan peserta dikumpulkan dan dipersembahkan di majlis penyampaian sijil bagi kursus tersebut.

Terima kasih kepada semua tenaga pengajar dan kawan-kawan peserta kursus yang telah memberi tunjuk ajar bagi menyiapkan sepasang baju melayu.

Orang kata kalau ilmu yang diperoleh tapi tidak diamalkan dan dikongsi,  lambat laun ilmu tersebut akan luput dari ingatan. Justeru, perancangan Kak Siti selepas ini Kak Siti akan gunakan ilmu jahitan baju melayu tersebut untuk Kak Siti jahit baju melayu kanak-kanak. Walaupun ilmu yang dipelajari adalah berkaitan baju melayu dewasa, tapi apa salahnya kalau kita guna untuk jahit baju melayu kanak-kanak kan. Kadang-kadang ada juga pelanggan yang bertanya mengenai baju melayu kanak-kanak.

Oh ya, semasa di majlis penyampaian sijil itu tadi sempat juga kak Siti bergambar kenangan bersama bekas Pengetua Kanan sekolah Kak Siti dahulu. Rupanya beliau merupakan Pengerusi LKPI Terengganu. Beliau masih lagi aktif berpesatuan walaupun sudah lama pencen daripada bidang pendidikan.

Lama betul tidak bertemu muka dengan beliau. Sungguh gembira rasanya dapat berjumpa bekas pengetua kesayangan kak Siti ini. Beliau juga merupakan salah seorang idola kak Siti. Pengetua yang sangat berdedikasi dan proaktif. Semasa beliau menjadi Pengetua dahulu, banyak pingat dan anugerah yang dirangkul oleh sekolah dan juga pelajar dalam pertandingan-pertandingan. Antaranya Sekolah Cemerlang, Sekolah Ceria, Anugerah Sekolah Berkualiti, Pasukan Hoki Terbaik dan sebagainya. Alhamdulillah kak Siti sangat berbangga mempunyai pengetua seperti beliau. Semoga beliau sentiasa sukses dalam kehidupannya, dunia akhirat. Aminn.

No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com