Musim raya, kudis pun boleh berjangkit. Solusinya? - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: Musim raya, kudis pun boleh berjangkit. Solusinya?

12 June 2019

Musim raya, kudis pun boleh berjangkit. Solusinya?

Nak cerita satu kejadian.

Di musim raya ni kan, semua sanak saudara duk berkumpul ramai-ramai.Anak-anak seronok main bersama.

Dalam duk main tu, ada salah seorang anak yang ada masalah kulit. Berkudis. Entah tak tahu apa punca. Dah seronok main sama-sama tu berjangkit la dengan si sepupu yang lain.

Mamanya pula tak perasan si anak ni dah berjangkit. Sedar tak sedar anak duk menggaru gatal. Bila periksa, mak ai dah berkudis agak teruk dah. Beberapa tempat lain di badan  ada kesan bintik-bintik kecil, mungkin baru lagi. Dan jika digaru mungkin akan jadi lebih teruk.

Dah la tengah syok beraya di rumah mak saudara, sedar-sedar kaki anak dah berdarah sdbab kudis bergesel dengan sdluar jeans. Aduh, mesti pedih tu.

Musim raya ni klinik pun mana ada buka. Mood masih beraya. Dalam kecemasan macam ni, susah la nak cari ubat on the spot kan.

Kebetulan saya memang dah biasa standby krim herbal blend ni kat dalam beg, bawa ke mana-mana. Sebab banyak sangat gunanya ni di waktu kecemasan.

Anak-anak tiba-tiba gatal, ruam-ruam alergik, kena gigitan nyamuk dan serangga, ada luka-luka kecil,  sapu je herbal blend.

Lalu saya cadangkan pada mama si anak ni. Terus disapunya. Dibeli satu tiub herbal blend ni untuk standby kat rumah.

Beberapa hari kemudian, semalam si adik whatsapp tanya herbal blend tu ada lagi tak? Nak letak kat kudis kaki anaknya.

Sebabnya dia perasan anak si mama yang letak herbal blend itu hari dah kering dah kudisnya. Bila tanya letak apa? Katanya letak Herbal Blend yang saya kasi.

Anak si adik ni pula guna ubat klinik. Bila letak ubat kudis nampak kering sekejap, lepas itu berair balik kudis tu. Kesian la kat anak, sakit nak mandi, nak main.

Umur anak baru 3 tahun, tak reti lagi nak kontrol gatal. Digarunya sana sini, yang kudis tu berjangkit lagi kat tangan dan telinga. Makin teruk pula.

Jadinya semalam si adik ni orderlah Herbal Blend tu, nak cuba sapu kat kaki anak dia.

Selamat mencuba!

In Shaa Allah, Herbal Blend dapat bantu. Rasa seronok bila dapat feedback positif dari customer. Lagi seronok bila dapat membantu mereka yang dalam kesusahan. Rasa satu kepuasan.

So, raya-raya ni standby la krim Herbal Blend ni satu tiub dalam beg. Banyak sangat gunanya, tambah-tambah masa dalam darurat/kecemasan.

Pengedar Shaklee Kuala Nerus

Nak beli Produk Shaklee?
Nak JOIN AHLI Shaklee?

Nak dapatkan vitamin Shaklee secars percuma?

Boleh terus hubungi saya:

Email: sitirahimahabubakar@gmail.com
📲 Call/Whatsapp: 010-5511909
Facebook: Pengedar Shaklee Kuala Nerus
Instagram: Shaklee Kuala Nerus

No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com