Selamat Hai Guru - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: Selamat Hai Guru

17 May 2015

Selamat Hai Guru

#Entri 13

Teks: Siti Rahimah Abu Bakar
Foto: Google Image



Tema sambutan Hari Guru tahun 2015: Guru Membina Ilmu Menyempurnakan Akhlak. Tema yang menyentuh naluri kecilku.

Apabila disebut mengenai Hari Guru, ramai di kalangan kita, (termasuk saya) yang mengucapkan Selamat Hari Guru kepada guru-guru yang mengajar kita di sekolah. Namun, sedarkah kita bahawa guru pertama kita adalah ibu bapa atau penjaga kita.

Justeru, sempena Hari Guru ini, saya ingin merakamkan ucapan Selamat Hari Guru terutamanya kepada ibu dan bapa saya yang merupakan insan pertama yang mendidik saya dan adik-beradik. Tanpa mereka, siapalah kami hari ini. Tidak lupa juga dititipkan bacaan Al-Fatihah kepada guru mengaji saya iaitu datuk saya, Almarhum Mat bin Ali. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama insan soleh.

Selamat Hari Guru juga diucapkan buat semua guru-guru yang pernah mengajar dan mendidik saya sejak Tadika KEMAS Gelugor Kedai, Sekolah Kebangsaan Gelugor, Sekolah Menengah Kebangsaan Padang Midin dan Pusat Pengajian Yayasan Islam Terengganu.

Tidak lupa juga Selamat Hari Pendidik buat semua pensyarah yang merupakan guru saya di Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Selamat Hari Guru juga buat kakak ipar saya yang cantik manis, Ustazah Mazlina Abdul Wahab serta semua rakan-rakan di bidang perguruan.

Dan tidak dilupakan insan yang paling penting dalam hidup saya, Selamat Hari Guru diucapkan buat suami tercinta, Cikgu Mohd Azizan Mohamad Pawi. Semoga menjadi guru yang dapat mencurahkan ilmu dan menyempurnakan akhlak anak didikmu. Dan yang paling penting semoga berjaya menjadi guru dan memberi didikan yang terbaik untuk anakanda tersayang. Eh, terlupa pula. Selamat Hari Guru juga buat diri sendiri yang kini menjadi guru sepenuh masa mendidik anakanda buah hati pengarang jantung.

SELAMAT HARI GURU.

No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com