KENAPA SHAKLEE SUPPLEMENTS TERBAIK DI MALAYSIA - Vitamin Cantik Sihat Vitamin Cantik Sihat: KENAPA SHAKLEE SUPPLEMENTS TERBAIK DI MALAYSIA

18 March 2023

KENAPA SHAKLEE SUPPLEMENTS TERBAIK DI MALAYSIA

Hari ini kita lihat terdapat banyak jenama produk suplemen makanan tambahan di Malaysia. Namun, bagi saya Shaklee merupakan suplemen terbaik yang pernah saya amalkan dan masih setia dengan produk Shaklee sejak tahun 2018 sehingga hari ini. 

Anda juga boleh lihat artikel saya yang sebelum ini berkenaan Set Kurus Shaklee yang merupakan salah satu set vitamin terbaik Shaklee tahun ini. 


Kenapa saya memilih jenama Shaklee dan yakin Shaklee merupakan suplemen terbaik?

Pada entri kali ini saya akan kongsikan kenapa Shaklee merupakan suplemen terbaik di Malaysia.



Kenapa Shaklee Supplement Terbaik Malaysia


Anugerah Trusted Brand Reader Digest


Alhamdulillah, Shaklee Malaysia telah diiktiraf sebagai Trusted Brand Reader Digest di Malaysia, bagi kategori vitamin dan suplemen untuk dua tahun berturut-turut iaitu tahun 2021 dan 2022. Shaklee memenangi Gold Award yang mana ianya sebaris dengan jenama terkenal yang lain.

Saya sebagai pengguna dan pengedar Shaklee, saya begitu teruja dan bangga apabila Shaklee dinobatkan sebagai vitamin dan suplemen terbaik di Malaysia. Anugerah yang bukan calang-calang boleh dapat ni. 



Shaklee memenangi Gold Award Trusted Brand Digest Reader bagi kategori Vitamin dan Suplemen untuk 2 tahun berturut-turut. 



Anugerah ini merupakan anugerah berprestij yang dijalankan oleh pihak ketiga yang menjalankan tinjauan awam terhadap pembaca Digest Reader dan tidak berpihak kepada mana-mana organisasi. 


Yang menariknya kebanyakan pembaca  Reader Digest ini terdiri daripada golongan elit seperti para doktor, jurutera, peguam, CEO Syarikat, ahli korporat dan sebagainya. 



Masters yang turut bersama meraikan kejayaan Shaklee. Master Siti Nurazlina (4 dari kiri) dan Master Zainul Anuar (5 dari kiri) merupakan upline master saya 



Lagi membanggakan, semasa penyampaian anugerah ini, dua orang super duper upline master saya iaitu Master Coordinator Siti Nurazlina bt Noh & Zainul Anuar bin Samni yang merupakan Shaklee Ellite Master merangkap ahli jawatankuasa Majlis Penasihat Lapangan Shaklee  juga dijemput hadir bagi meraikan penghormatan tersebut.



Melangkaui Organik


Produk Shaklee merupakan produk yang berasaskan sumber semulajadi dan melangkaui organik.


Shaklee amat menitikberatkan sumber bahan mentah yang akan digunakan untuk menghasilkan produknya. Akan diuji berkali-kali bagi memastikan produk selamat.



Pendekatan Shaklee adalah untuk uji, uji, dan uji setiap kali bahan mentah sampai. Istilah ini dinamakan beyond organic di mana Shaklee akan lakukan segala yang boleh untuk memastikan bahan mentah yang diterima tidak tercemar dan sekiranya terdapat bahan tercemar, maka bahan mentah tersebut akan ditolak dan tidak digunakan sama sekali. 


Bahkan Shaklee sangat menitikberatkan sumber bahan mentah tersebut dipantau dari aspek biji benih yang digunakan serta sumber tanah untuk tanaman terdiri daripada tanah yang tidak menggunakan bahan kimia. 

Hal ini bagi memastikan setiap hasil akhir produk yang akan dikeluarkan dalam keadaan yang terbaik untuk pengguna mendapat kesan terbaik. 


Terbukti Semulajadi, Selamat dan Berkesan


Setiap bahan yang akan digunakan untuk menghasilkan produk Shaklee perlu melalui 350 ujian untuk memastikan ianya sentiasa berkualiti dan bebas daripada sumber bahan tercemar, serta racun serangga. 


Shaklee sentiasa komited dengan ujian untuk setiap bahan dan hasil produk yang dihasilkan. 



Selain itu, Shaklee juga sangat komited dalam menghasilkan produk terbaik dengan menjalankan lebih 100,000 ujian setiap tahun. 


Landmark Study 


Salah satu kelebihan yang ada pada Shaklee adalah Landmark Study. 




Landmark Study merupakan satu kajian yang dilakukan untuk membuktikan sesuatu perkara itu dinilai dan dilihat oleh semua orang. Landmark Study yang dijalankan untuk Shaklee adalah dilakukan oleh pihak ketiga iaitu pihak yang tiada kaitan dengan Shaklee yang membuktikan ketelusan hasil kajian. 

Kajian ini dilakukan oleh Dr Gladys Block iaitu wakil daripada satu institusi penyelidikan yang hebat iaitu University of California, Berkeley (UC-Berkeley) bersama pasukan pengkajinya. 

Dr Gladys Block ini bukan calang-calang orang tau. Beliau merupakan tokoh hebat dalam bidang Epidemiologi & Public Health Nutrition yang mana setiap hasil dari ujikaji beliau yang baik atau buruk tetap akan dipublishkan. Ini bermaksud bukan keputusan yang baik sahaja yang akan ditonjolkan tapi setiap hasil ujian akan diterbitkan.

Dan Dr Gladys Block juga yang menghasilkan piramid makanan yang kita sering gunakan itu. Hebat bukan?

Produk Shaklee juga termasuk dalam ujikaji beliau, dan ternyata hasil kajian membuktikan mereka yang memakan suplemen dan vitamin Shaklee jauh lebih baik kualiti hidupnya berbanding mereka yang makan vitamin jenama lain mahupun mereka yang tidak memakan apa-apa suplemen.  


Vitamin Tertua di Dunia 


Shaklee juga merupakan suplemen terbaik di Malaysia kerana mempunyai satu-satunya multivitamin yang tertua di dunia iaitu Vitalea. 



Vitamin pertama yang dihasilkan di dunia, Vitalized Minerals. Kini dikenali dengan nama Vitalea.



Dr. Forest C Shaklee iaitu pengasas produk Shaklee juga merupakan pengasas kepada nama 'vitamin' itu sendiri asalnya dari perkataan Vitalized Mineral dan merupakan vitamin pertama di dunia. Kini, Vitalized Mineral dikenali dengan nama Vitalea dan masih berada di pasaran sehingga hari ini. 


Vitamin pertama dunia kiii dikenali dengan nama Vitalea Iron Plus




Walaupun sudah lebih separuh abad di pasaran, tapi masih menjadi salah satu multivitamin terbaik yang menjadi rebutan. 


Ini membuktikan setiap produk vitamin dan suplemen yang dihasilkan oleh Shaklee adalah yang terbukti semulajadi, selamat dan berkesan. Jika tidak, manakan dapat bertahan selama berpuluh tahun di pasaran kan. 



Jadi, memang tak syak lagi Shaklee merupakan Supplements Terbaik di Malaysia. 

Sekiranya anda nak cuba suplemen terbaik Shaklee ini, boleh terus hubungi saya ya.


Rahimah, 

No. Tel: +6011-5624 1909

Follow dan Like kami di FB: Pengedar Shaklee Kuala Nerus






#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarShakleekualanerus
#shakleereadystock

---------------



PENAFIAN: 
Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat daripada doktor atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.


No comments:

Post a Comment

Vitamin Cantik Sihat © . Designed by MaisarahSidi.com